DSC_1777.jpg

 

Minä ihmettelen, miten tässä maailmassa voi olla niin paljon pahaa?

Miksi joidenkin ihmisten mieli on niin musta, että toisten tappaminen, elämän tuhoaminen ei tunnu missään, vaan se kuitataan suurempien tahdolla... Miksi tuhannet ihmiset kärsivät ja suuret johtajat, he jotka voisivat vielä jotain tehdä, katsovat vierestä?

Meiltä anellaan rahaa, lauletaan lauluja hyvän puolesta, pidetään mielenosoituksia ja uutisoidaan - vaan silti tänäkin yönä moni menettää henkensä pahan edessä. Voimmeko oikeasti vaikuttaa mitenkään? 

Mietin lapsia sotien keskellä, nälänhädän ja köyhyyden edessä. Heille ei ole annettu mahdollisuutta valita. Heidän suurin toiveensa tuskin on tänä jouluna uusi kännykkä, tabletti tai lelu... Luulen, että heidän suurin toiveensa on saada elää turvassa.

Ketkä olisivat ne viisaat ja vahvat, jotka pelastaa heidät, tuhoaa pahuuden ja antaa kaikille uuden mahdollisuuden? Kaikki paha ei välttämättä halua olla sitä - heillä ei ole vain tietoa paremmasta.

Mitä siis voimme tehdä? Miten vaikuttaa? En tiedä, mutta toivon, että he joilla on valtaa tekisivät vihdoin jotain inhimillistä ja antaisivat monelle elämälle mahdollisuuden.

 

Rauha

Lammen rannalla katselen, kun veden pinta väreilee

Joutsenpari hiljainen toisiaan katselee

On ympärilläni hiljaisuus, se minut lumoaa

voin olla tässä ja hetken hengähtää

 

Minä toivoisin, että tuuli tämän hetken

vois’ kauas lennättää,

yli tämän maailman ja kaikkia koskettaa.

Antaa rauhan sisimpään, joka tulta kannattaa. 

Luoda turvan kaikille, jotka surua pelätä saa.

 

Pilven reunan varjo lammen tummentaa,

joutsenet levittää siipensä

ja ilmaan lennähtää.

Näen kuinka vapaus, niitä ylös kutsuu taas

kuulen kuinka voima, ne kauas viedä saa.

 

Maailman kauneus on jokaisen omaisuus,

sen hinnaksi on annettu oma rauhallisuus.

Me teemme tämän maailman, me luomme elämän

Voimmeko tehdä vielä enemmän?

 

On aika jatkaa matkaa ja kotiin ennättää

Joutsenten myötä rakkautta kaikille toivottaa

Minä sytytän kynttilän, joka rauhaa rukoilee

ja haaveilen, että maailma tää vielä paranee.

 

Minä rukoilen, minä toivon, minä uskon, minä luotan...